„Krakowska Etiuda dostarcza widzom rzadkich przyjemności – a tylko jedna z wielu wiąże się z emocjami konkursowej rywalizacji. Konteksty, jakie dla wprawek uczniów stwarzają pokazy osiągnięć mistrzów, dają szansę wyłapywania nowych trendów, zabawy w przewidywanie, kto okaże się wschodzącym talentem. Dyrektor festiwalu Bogusław Zmudziński autorskie koncepcje programowe realizuje dzięki pomocy wolontariuszy i życzliwych instytucji, ale niesłychanie skromnymi środkami i w dość siermiężnych warunkach krakowskiej „Rotundy”.
Charakterystyczne dla jego metod komponowania programu było skonfrontowanie przyrodniczych animacji klasyka Władysława Starewicza z ekologicznymi alegoriami Petara Lalovicia – współczesnego serbskiego dokumentalisty. W cyklu dokumentalnych prowokacji przyszedł czas na lata 90., a dziesiątkę najlepszych dokumentów kina światowego przedstawił Andrzej Fidyk. Sam dyrektor wybrał 10 etiud wszechczasów – począwszy od „Dwóch ludzi z szafą”, po szkolny film von Triera.
Uroczysty charakter X Etiudy został zaakcentowany przyznaniem Nagrody Specjalnego Złotego Dinozaura dla wybitnego artysty, łączącego działalność twórczą z pracą pedagogiczną. Oczywiste, że pierwszym laureatem mógł zostać tylko prof. Jerzy Kucia z krakowskiej ASP, pomysłodawca i gospodarz towarzyszących Etiudzie międzynarodowych warsztatów animacji.
Etiuda zawsze stwarza okazję obejrzenia obszernego, wysmakowanego wyboru światowej animacji – w tym roku retrospektyw Nikoli Majdaka, Otto Sachera i Kirsten Winter, a także francuskiego studia Folimage i szkoły belgradzkiej.
Krakowski festiwal zasługuje na zdecydowanie większe zainteresowanie medialne i finansowe wsparcie.”
Magdalena Lebecka, Etiuda x 10, „Kino” 2004, nr 1, s. 60.